a Big Dream
Nadiatul Shahira Binti Badrul Kamal
Friday, March 7, 2014 | 12:34 PM | 0 comments

Okay, memperkenalkan ini adalah Nadiatul Shahira Binti Badrul Kamal. Berumur 19 tahun. Tinggal di Kuala Pilah, Negeri Sembilan. Lahir pada 5hb Ogos 1995 :) 

Haha, macam buat biodata nak cari jodoh untuk dia pulek :p bhahaha, haa nak habau dia lah orang yang pertama sekali yang senyum dekat aku masa pendaftaran UiTM haritu. Dia juga orang yang pertama yang tegur aku dekat UiTM dan aku dengan dia memang tak sangka yang kitaorang satu bilik :D 

Haha, so masa dia masuk dalam bilik dia jerit macam ni 

  1. "Heyy awak! Yang tadi baru jumpa! Kita satu bilik lah!" 
  2. "Ibu abah, dia lah orang yang senyum dekat angah masa pendaftaran tadi, tak sangka lak dia sama bilik dengan angah!
Then dia senyum2 dekat aku je :p yang lagi satu roomate aku ni dia buat derk je. K nad memang macam tu, orang yang dia tak kenal dia takkan tegur :p Haha. Ni ayat yang dia tanya buat pertama kali dekat aku

Nad : Awak sape nama? *Senyum besau
Aku : Panggil saya Syafiqa tapi yang lagi sorang tu Shafika juga *Aku tunjuk lagi sorang tu*
Nad : Abis nak panggil ape je neg?
Aku : Panggil lah pica ke? Senang Pyqa la. 
Nad : Hee, okay!

Ni lah memori yang tak pernah aku lupa masa first2 jumpa dia :) Walaupun Nad ni nampak manja tapi actually dia garang dan sangat ganas :p 
Haha, banyak lah memori dengan dia dari first jumpa masa pendaftaran haritu. 
Aku sayang kau Nad, kau lah nenek yang suka pot pet kalau penat atau malas dll. 
Then kau kalau buat mulut mucung lagi aku tarik kasi panjang, leh idai baju dekat mulut kau uh :p hehe, sayang kau lah si pendek :)


Pesanan:

        Nad, pyqa minta maaf andai selama kita berkenal ni Pyqa ada tinggikan suara dekat Nad atau sakitkan hati dengan Nad. Yela, Nad pun tahu Pyqa ni suka bebelkan Nad untuk kebaikan Nad gak :p Kadang-kadang Nad suka sepah2 Pyqa un geram je. Kalau ada adik macam Nad, pehh poneng oden dibuetnyo :p 

hehe, apa-apa un Nad, jangan pernah lupakan Pyqa eh? Nad lah roomate yang terbaik yang pernah Pyqa kenal sepanjang pengalama Pyqa di Uni neh :) Nad dengan Eyqa lah tempat Pyqa lepaskan geram, Nad dengan Eyqa lah tempah Pyqa ngadu and nges. K jujur lah Pyqa cakap yang air mata Pyqa tengah jatuh masa taip pesanan untuk korang ni. Sebab Pyqa sedih sangat. Memang sedih. Nanti Pyqa dah pindah UiTM Tapah dah tak jumpa korang :'( Nad jaga diri aw! Kalau nanti dah sambung Dip jangan pilih kawan ye sayang, kawan dengan orang yang ikhlas nak kawan dengan kita tau! Ape-ape un nad, pyqa mintaa maaf lagi sekali andai Pyqa penah mengumpat nad atau lain-lain. Halalkan semuanya ye Nad :') 

Maybe masa Nad baca blogg Pyqa ni Nad dah pun habis exam tengah cuti. Hehe, nga tunggu result untuk masuk Dip, yey! Sukanya dia. Hehe, Nad, Pyqa nak Nad tahu yang Pyqa dah anggap Nad macam adik beradik Pyqa un. Suka duka kita sama-sama :) Terima kasih untuk segalanya Nad. Andai ada jodoh untuk berjumpa kita jumpa eh? 
Xoxoxo!

Dari sahabat mu,
Nursyafiqa Binti Mohd Halim :)




Love You

OLD / NEW